Autobusy na sprzedaż – jaka forma kupna jest najlepsza?

Leasing czy ograniczony czasowo wynajem? Takie pytanie zadają sobie często właściciele firm przewozowych, podnosząc je podczas zakupu autobusów. Odpowiedź zależy od wielu czynników i postaramy się je przedstawić w poniższym tekście. To istotne, jeśli dostępne na rynku autobusy na sprzedaż mają danej firmie przynieść długoterminowy profit.

Forma kupna robi różnicę!

Zacznijmy od konstatacji, że model kupna, na jaki się decydujemy, może rzutować na wiele aspektów. Przede wszystkim chodzi tutaj o oszczędności dla firmy, zwłaszcza w obliczu obecnego kryzysu gospodarczego.

Biorąc pod uwagę Autobusy na sprzedaż, trzeba zatem ocenić nie tylko jakiego modelu poszukujemy (szkolny, pracowniczy, turystyczny), ale także rozważyć własne możliwości finansowe. Generalnie tylko najbardziej majętni właściciele firm mogą się zdecydować na zakup nowego, prosto z fabryki wyjeżdżającego auta.

Leasing autobusów

W tym wypadku możemy się zdecydować na podpisanie umowy obejmującej określoną ilość miesięcy, a po upływie tego terminu istnieje możliwość wykupu pojazdu po preferencyjnej cenie.

Taki model sprzedaży bardzo przypomina leasing samochodów osobowych. Główną zaletą tego rozwiązania jest niepłacenie za całość zakupu (także w przypadku nowych aut), ale comiesięczne uiszczanie opłat ratalnych. Klient nie jest więc faktycznym właścicielem, tylko użytkownikiem autobusu. Trzeba tylko wnieść wkład własny.

Najem długoterminowy

Być może jeszcze korzystniejszym rozwiązaniem jest dla niektórych najem długoterminowy. W tym wypadku płacona jest tylko jedna rata (bez wkładu własnego), która pokrywa koszty eksploatacji.

Dodatkowym plusem w przypadku najmu jest to, że nie trzeba zbywać auta po zakończeniu umowy.