Transport wody mineralnej

Transport wody mineralnej

Od zawsze transport płynów był jednym z najtrudniejszych. Produkowano beczki, gliniane dzbany, antałki, aż w końcu nadeszła era dostępności szkła i plastiku. Nadal jednak przewóz wody jest trudniejszy niż produktów sypkich czy stałych. Stąd od lat producenci prześcigają się w udogodnieniach i ułatwieniach. Wszystko po to by produkcja i przewóz były szybkie, oszczędne i efektywne. Jak zatem przewozić butelki szklane by nie stłukły się w czasie transportu?

Skrzynka na wodę – prostota i efektywność

Aby zabezpieczyć butelki, producenci stosują różne metody. Zazwyczaj jednak w przypadku butelek szklanych są to klasyczne, plastikowe skrzynki na wodę mineralną. Oczywiście część napojów przewożona jest w drewnianych skrzyniach, wypełnionych zabezpieczeniem – dotyczy to jednak ekskluzywnych napojów, które muszą być przewożono na płasko. Skrzynka na wodę jest rozwiązaniem prostym – butelki są zabezpieczone w gniazdach, dzięki czemu nie uderzają o siebie. Dodatkowo jest to rozwiązanie nader efektywne. Można je stawiać w stosy, co pozwala na wykorzystanie miejsca w magazynie w sposób maksymalny, bez powodowania bałaganu. Analogicznie można wykorzystać miejsce w samochodach transportowych. Co równie ważne skrzynki na wodę wykorzystywane są wielokrotnie, co sumarycznie obniża księgowy koszt ich zakupu. Wyposażenie w wygodne rączki jest doskonałe do przenoszenia skrzynek z miejsca na miejsce w punkcie sprzedaży. Ułatwia także załadowanie całej skrzynki do wózka zakupowego. Skrzynki są zatem bardzo efektywne na każdym poziomie łańcucha dostaw.

Skrzynki na wodę mineralną – nie tylko ochrona butelki, ale i świadomość marki

Poza zaletami czysto funkcjonalnymi skrzynki na wodę mineralną pełnią jeszcze jedno istotne zadanie. Opatrzone logo producenta, wystawione w miejscu sprzedaży są elementem strategii marketingowej. Identyfikacja wizualna na rynku napojów jest niezwykle istotna. Ludzie wybierają napoje im znajome, których logo jest atrakcyjne. Nie muszą w przypadku skrzynki oglądać każdej butelki. Wystarczy szybki rzut okiem na wydrukowane logo, aby wybrać produkt. Warto wykorzystać tę możliwość w marketingu produktowym. Szczególnie że coraz częściej klienci kupują napoje wraz z transporterem – a to może budować nie tylko świadomość marki, ale również przywiązanie do konkretnego producenta napojów.