Transport wody mineralnej

Transport wody mineralnej

Intensywnie rozwijające się ruchy mające na celu ograniczenie produkcji odpadów promują rezygnację z zakupu wody mineralnej i innych napojów w plastikowych butelkach. Zamiast tego polecają butelki szklane – najczęściej zwrotne. Butelki tego typu są ekologiczne, nie uwalniają substancji szkodliwych do przechowywanego napoju. Mają jednak wady, jakimi są ich ciężar i kruchość.

Jak ochronić butelki szklane?

Butelki szklane mogą być składowane i przewożone stosując specjalne skrzynki na wodę mineralną. Najważniejszym jest aby w transporcie butelki nie obijały się o siebie. I to właśnie ma zapewnić skrzynka na wodę. Jej wnętrze składa się ze specjalnych gniazd, do których pojedynczo wkłada się butelki. Dzięki odseparowaniu od siebie, skrzynki na wodę zapewniają mniejszą ilość uszkodzeń. Dodatkowo dzięki nim przewóz staje się dużo bardziej ekonomiczny. Skrzynki na wodę mineralną pozwalają na ustawianie ich w stosy. Lepiej można wykorzystać przestrzeń transportową. Analogicznie sytuacja wygląda w przestrzeni magazynowej: woda nie musi być składowana poziomo, skrzynka na wodę może być ustawiana jedna na drugiej. Skrzynki na napoje to doskonałe zabezpieczenie wody w szklanych butelkach, a jednocześnie ułatwienie w magazynowaniu i przewozie. Wygoda rozwiązania sprawia, że producenci napojów nie wyobrażają sobie innego sposobu przewozu i składowania swoich produktów.

Najważniejsze zalety skrzynki na wodę mineralną

Najpoważniejszą zaletą jest oczywiście działanie ochronne przy składowaniu i transporcie towaru. Przynosi to także zyski księgowe. Butelki mogą być wykorzystywane wielokrotnie, nie ma zatem potrzeby produkowania nowego opakowania. Skrzynki tego typu wyposażone są w uchwyty, ułatwiające przenoszenie pojedynczych skrzynek bez dużego nakładu sił. Z kolei skrzynki ułożone w stos przystosowane są do przewożenia na specjalnych wózkach. Przyspiesza to rozładunek towaru i umiejscowienie go nawet w małym magazynie wiejskiego sklepu. Kolejną zaletą jest fakt, że skrzynki, same w sobie, mogą stanowić element ekspozycji, szczególnie w sklepach gdzie ilość przestrzeni jest ograniczona. Wiele z nich jest opatrzonych logo producenta. Dzięki temu są również elementem strategii marketingowej.