Dlaczego lepiej zlecać konfekcjonowanie firmom zewnętrznym

Dlaczego lepiej zlecać konfekcjonowanie firmom zewnętrznym

W sprzedaży różnych produktów naprawdę bardzo duże znaczenie ma sposób ich eksponowania. Ładnie i estetycznie zapakowany towar (na przykład w postaci dwupaku lub trójpaku, zestawów promocyjnych) sprzeda się lepiej. To właśnie nad tym czuwają marketingowcy, którzy zlecają konfekcjonowanie produktów firmom zewnętrznym, które posiadają odpowiednie zaplecze techniczne lub osobowe.

Co to jest konfekcjonowanie towaru

Zanim jednak zostaną przedstawione zalety konfekcjonowanie, warto w ogóle przybliżyć czym jest samo konfekcjonowanie towarów, gdyż nie jest to raczej termin często spotykany w języku polskim. Pochodzi on od angielskiego terminu “co-packing” i w bardzo dużym skrócie oznacza po prostu przepakowywanie. Warto zaznaczyć jednak, że firmy zajmujące się konfekcjonowaniem mogą prowadzić pracę te na mniejszym lub większym poziomie zaawansowania. Czasami trafiają do nich po prostu ogromne palety produktów, które trzeba jeszcze odpowiednio okleić za pomocą etykiet czy metek, stworzyć z nich zestawy, lub zapakować w wybrany przez klienta sposób (na przykład zafoliować na ciepło lub na zimno, włożyć do foliowej koperty, lub stworzyć kosze lub pudełka z upominkami). Możliwości jest wiele, firmy zajmujące się konfekcjonowanie produktów często mają szerokie portfolio usług.

Konfekcjonowanie towaru

Konfekcjonowanie towarów może dotyczyć zarówno produktów z branży spożywczej, chemicznej, kosmetycznej czy odzieżowej. W zależności od zamówienia ze strony klienta, część pracy może być wykonywana przez wykwalifikowane osoby, co odbywa się na przykład wtedy, gdy wymagana jest bardzo wysoka jakość zapakowania produktu. Tak dzieje się na przykład wtedy, gdy kompletowane są kosze upominkowe z produktami spożywczymi czy kosmetycznymi, które bywają zamawiane jako podarunek dla pracowników lub kontrahentów przed różnego rodzaju okazjami świątecznym. Konfekcjonowanie towarów może przebiegać również bardziej mechanicznie, z wykorzystaniem taśmy produkcyjnej. W ten sposób mogą być tworzone na przykład dwupaki kosmetyków czy produktów chemicznych, które później trafiają do sprzedaży detalicznej. Konfekcjonowanie to oczywiście również odpowiednie etykietowanie i naklejanie metek, oznaczeń, specjalnych kodów – wszystko w zależności od specyfikacji ze strony konkretnego klienta, który zamawia usługę.